کارن:Ahmad seyar arman

د ويکيپېډيا، وړیا پوهنغونډ له خوا

زندگینامه احمد سیر آرمان عمری ، یکتن از چهره های مطرح افغانستان خبرنگار ، رهبر سازمان ، بنیانگذار بنیاد خیریه و فعال جامعه مدنی

احمد سیر آرمان ، ۲۲ سال سن دارد ، خبرنگار و بنیانگذار بنیاد خیریه ‌و رهبر یکی از سازمان های خصوصی تحت نام نسل نو افغانستان را در عهده دارد. وی در ولایت کابل ، افغانستان به دنیا آمده است.
و فرزند محمد ضیاء آرمان عمری ، یکی از سیاست مداران و نویسنده گان ، خبرنگاران در افغانستان میباشد، که دارای نام وسیع مردمی در جنوب ، جنوب غربی و جنوب شرقی افغانستان بر خوردار است.
سیر آرمان ، قبل ازین در یکی‌از بزرگ ترین جشنواره بین المللی ( One Young World )که در شهر لندن که همه ساله یک بار برگزار میشود، اشتراک کرده بود، که در بین ۷۸ کشور برای نمانده از افغانستان انتخاب شده و در جریان همین انتخابات از طرف سازمان ( One Young World ) یک اصل برای حضور پیدا کردن آرا از طریق مردم هر کشور میباشد. که اعتبار این سازمان یک انتخابات شفاف بین همه جوانان همان کشور میباشد، که باید احمد سیر از کشور افغانستان برنده انتخابات میشد تا راه برای پیدا کردن به این جشنواره را می‌کرد ،این انتخابات از هر سمت و هر قومی باید از طرف وزارت معینیت جوانان جمهوری اسلامی افغانستان برگزار می‌گیرد که متسفانه این انتخابات برگزار نشد و‌ این چانس بزرگ برای افغانستان از دست رفت . بعداً سیر آرمان ، در سال ۱۳۹۸ سازمان اجتماعی را تحت نام نسل نو افغانستان ایجاد کرد که این سازمان بخاطر رفع مشکلات جوانان آگاهی دهی کاهیش بی سوادی ، کاهیش معتادین ، و از جمله ایجاد فرصت های کاری در ادارات دولتی بود.


آرمان، نسبت مشکلات مردم افغانستان و بیچاره گی آنها در در جریان کرونا و سهیلاب های آخر که مردم افغانستان در آن بیجای و بیکار شده بودن از بودیجه شخصی خویش بنیاد را تخت ( Seyar Arman Foundation ) اینجاد کرد ‌.
احمد سیر، دوره تعلیمی را در مکتب سید نور محمد شاه مینه ولایت کابل به اتمام رسانید. سپس راهی کشور هندوستان شد و در رشته روابط بین الملل پرداخت و به  تعقیب آن در یکی از  دانشگاه ایالات متحده امریکا، برای تحصیلات در رشته کمپیوتر سینایش واقتصاد بین الملل پرداخت .
او علاقه‌مند مطالعه، فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، حضور در فعالیتهای خیریه و عام‌المنفعه است. از وی تاکنون چندین مقاله در رسانه‌های معتبر در داخل افغانستان و چند سایت رسمی در خارج از افغانستان با عناوین مخلفت از جمله «راه‌های رسیدن به صلح در افغانستان» به نشر رسیده است. سیر آرمان ، آموزش و تعلیم نسل نو را، راه مؤثری برای داشتن یک افغانستان باثبات و امن می‌داند و به همین منظور در کنار عضویت و فعالیت در کارزارهای پشتیبانی و تسهیل شرایط آموزشی، میخواهید « آرمان » را بنیان کنند .

Ahmad Seyar Arman 2019